شهید محمدجواد حسن زاده

شهید محمدجواد حسن زاده

شرح حال شهید محمدجواد حسن زاده وشهیدانی که براثربمب شیمیایی درسالهای دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
شهید محمدجواد حسن زاده

شهید محمدجواد حسن زاده

شرح حال شهید محمدجواد حسن زاده وشهیدانی که براثربمب شیمیایی درسالهای دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مصاحبه خبرنگارفرهنگی باشگاه خبرنگاران

   مصاحبه باشگاه خبرنگاران با آقای( رضا حسن زاده )برادربزگوار شهیدحسن زاده که در17تیر92درسایت باشگاه خبرنگاران منتشر شده بود .                                       
"رضا حسن زاده" برادر شهید "محمدجواد حسن زاده" در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: نکته حائزاهمیت برای "محمدجواد" رضایت خدا و معصومان و ولایت پذیری مطلق بود که در صدر همه چیز برای او قرار داشت.
وی در خصوص میزان علاقه "محمدجواد" به جبهه افزود: علاق وی به جبهه به میزانی بود که با وجود نداشتن سن قانونی اعزام به جبهه با بهره برداری از شناسنامه من و برادر دیگرم در اوایل سال 63 در عملیات های رمضان و بیت المقدس شرکت کرد.
وی ادامه داد:"محمدجواد" احترام خاضی برای پدر و مادر،‌ خانواده و شهدا قائل بود و با توجه به خطاط بودنش این احترام به شهدا را با نوشتن نام شهدا در نوشته هایش رعایت می کرد.
"حسن زاده" با اشاره به ویژگی های اخلاقی وی عنوان کرد:"محمدجواد" اخلاص خاصی داشت به طوری که اخلاق خوش، شوخ طبعی و مزاح، دانش آموزان را جذب دین کرده بود و در چهارچوب دین و معصومان نیز زندگی پرنشاطی داشت به گونه ای که برگزاری کنندگان مراسم سالگرد"محمدجواد" همین دانش آموزان بودند و حتی با خودش نیز همین دانش آموزان برای مراسم تماس گرفتند.
وی در مورد تأثیر دعا بر تسکین درد"محمدجواد" گفت: به دلیل دردی که "محمدجواد" از جراحت شیمیایی احساس می کرد و مدام بیهوش می شد، زیارت عاشورا می خواند. با رسیدن به فراز لعنت زیارت و گرفتن دستش به کمر و تکرار ذکر دردش آرام می گرفت.
                                 
وی در خصوص بیان خاطره ای از شهید عنوان کرد: روزهای آخر عمر"محمدجواد" در ماه صفر با وجود وضع بد بیماری در هیئت های مختلف شرکت می کرد و با آن وضع بد جسمانی نیز سینه زنی می کرد به طوریکه دامادمان با توجه به آمدن نام اهل بیت و افزون شدن انرژی وی معتقد بود او همه ما را سر کار گذاشته است و هنگام برخواستن صدای روضه خاندان پیامبر(ص) در جا آرام نمی گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.