شهید محمدجواد حسن زاده

شهید محمدجواد حسن زاده

شرح حال شهید محمدجواد حسن زاده وشهیدانی که براثربمب شیمیایی درسالهای دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
شهید محمدجواد حسن زاده

شهید محمدجواد حسن زاده

شرح حال شهید محمدجواد حسن زاده وشهیدانی که براثربمب شیمیایی درسالهای دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

هشدار به داعش

                                                            چوایران نباشد تن من مباد


سخنگوی گروه وهابی داعش:
بعد از عراق نوبت حمله به ایران است
شیعیان ایران را به خاک وخون میکشیم!

http://media.ana.ir/Uploaded/Image/1392091808073377786014.jpg

                          

                           پیام جوانان ایران به گروه تکفیری داعش:

                         بسم رب الشهدا والصدیقین

                اگرمیخواهید برای فرزندانتان خاطره ای به جا بگذارید،
                هرچه سریعتربه خانه های خود بازگردید،..............
        به میدان نبرد باز شود،
               به خداسوگند اگرپایمان به امر ولی ومولایمان.. 
ادامه مطلب ...

میلاد امام زمان(عج)مبارک

                                       

مصاحبه خبرنگارفرهنگی باشگاه خبرنگاران

   مصاحبه باشگاه خبرنگاران با آقای( رضا حسن زاده )برادربزگوار شهیدحسن زاده که در17تیر92درسایت باشگاه خبرنگاران منتشر شده بود .                                       
"رضا حسن زاده" برادر شهید "محمدجواد حسن زاده" در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: نکته حائزاهمیت برای "محمدجواد" رضایت خدا و معصومان و ولایت پذیری مطلق بود که در صدر همه چیز برای او قرار داشت.
وی در خصوص میزان علاقه "محمدجواد" به جبهه افزود: علاق وی به جبهه به میزانی بود که با وجود نداشتن سن قانونی اعزام به جبهه با بهره برداری از شناسنامه من و برادر دیگرم در اوایل سال 63 در عملیات های رمضان و بیت المقدس شرکت کرد.
وی ادامه داد:"محمدجواد" احترام خاضی برای پدر و مادر،‌ خانواده و شهدا قائل بود و با توجه به خطاط بودنش این احترام به شهدا را با نوشتن نام شهدا در نوشته هایش رعایت می کرد.
"حسن زاده" با اشاره به ویژگی های اخلاقی وی عنوان کرد:"محمدجواد" اخلاص خاصی داشت به طوری که اخلاق خوش، شوخ طبعی و مزاح، دانش آموزان را جذب دین کرده بود و در چهارچوب دین و معصومان نیز زندگی پرنشاطی داشت به گونه ای که برگزاری کنندگان مراسم سالگرد"محمدجواد" همین دانش آموزان بودند و حتی با خودش نیز همین دانش آموزان برای مراسم تماس گرفتند.
وی در مورد تأثیر دعا بر تسکین درد"محمدجواد" گفت: به دلیل دردی که "محمدجواد" از جراحت شیمیایی احساس می کرد و مدام بیهوش می شد، زیارت عاشورا می خواند. با رسیدن به فراز لعنت زیارت و گرفتن دستش به کمر و تکرار ذکر دردش آرام می گرفت.
                                 
وی در خصوص بیان خاطره ای از شهید عنوان کرد: روزهای آخر عمر"محمدجواد" در ماه صفر با وجود وضع بد بیماری در هیئت های مختلف شرکت می کرد و با آن وضع بد جسمانی نیز سینه زنی می کرد به طوریکه دامادمان با توجه به آمدن نام اهل بیت و افزون شدن انرژی وی معتقد بود او همه ما را سر کار گذاشته است و هنگام برخواستن صدای روضه خاندان پیامبر(ص) در جا آرام نمی گرفت.

ازجبهه رفتن تالحظه زیبای شهادت

                                                  السلام علیک یا ایتها الصدیقه الشهیده

حدوداً سال 65 بود جواد متولد 1348 بود و در آن زمان هنوز برای اعزام به جبهه به سن قانونی نرسیده بود لذا با شناسنامه و مدرک برادرش حمید به جبهه رفت در مورد اینکه چه زمانی مجروح شد چیز مشخصی نمی توان گفت چرا که , استنشاق گاز شیمیایی مثل اصابت ترکش و گلوله و ... اثری باقی نمی گذارد و حتی ممکن است خود فرد هم نفهمد که چه شده , لذا دقیقاً نمی توان گفت که چه زمانی مجروح شده است .

جواد در لشگر 27محمد رسول الله بود و ظاهراً بعد از مجروحیتش به بیمارستان تبریز منتقل شده بود اما چون خودش احساس کرده بود که حالش بهتر است از بیمارستان فرار کرده و به جبهه برگشته بود احتمالاً شیمیایی شدنش به ان زمان بر می گردد در حالی که هیچ کس نمی دانست که او شیمیایی شده است و هیچ پرونده ای از آن زمان نیست .

از اردیبهشت 78 کمردردهایش شروع شد ولی نمی دانست که اینها نشانه های بیماریش است لذا خیلی جدی نمی گرفت محرم 78 مراسم ظهر عاشورا را خواند و به شام قریبان نرسید و زمین گیر شد دکتر تشخیص سرطان خون داد  و بستریش کرد دکتر گفته بود شیمی درمانی تیری است در تاریکی با این حال هر تلاشی میکردند که جواد بهبود پیدا کند با همه اینها کل بیماری تا شهادتش تقریباً دو ماه طول کشید .روحیه اش خیلی خوب بود واقعاً با این قضیه کنار آمده بود و مثل همیشه شوخی می کرد اصلا با قبل از بیماریش تفاوتی نکرده بود .

 

ادامه مطلب ...

خصوصیات شهید حسن زاده اززبان همسر بزرگوار ایشان

                                                       ان الله مع الصابرین                    


*همسر شهید حسن زاده در مورد ایشان می فرمایند : 

در زندگی خانوادگی یکی از خصوصیات برجسته ایشان گذشت بود و همیشه در مورد مسائلی که پیش می آمد کوتاه می آمدند و گذشت می کردند و گاهی اوقات اگر در منزل حرفی پیش می آمد یا عصبانی می شدند فوراً از منزل می رفتند بیرون و بعد از ده دقیقه وقتی به منزل می آمدند انگار نه انگار که مسئله ای بوده یا صحبتی بوده .

خصوصیت دیگر ایشان احترامی بود که به مادرشان می گذاشتند و همیشه می گفتند من اگر روزی از دنیا بروم فقط مادرم از من راضی باشد و می گفتند من از موقعی که علی به دنیا آمده تازه احساس پدر و مادر به فرزند را فهمیدم و معنای دوست داشتن را تازه فهمیدم و تازه درک می کنم قربان صدقه مادر یعنی چه ؟

ایشان در منزل اصلاً بهانه گیر نبودند و همیشه هر چیزی را که می دید خوبیش را بازگو می کرد مثلاً غذایی را که می خوردند شاید هزار نوع عیب را هم داشت ولی ایشان خوبی هایش را بازگو می کردند و به همین منوال در مورد اشخاص . 

ادامه مطلب ...